Intervallum (musica)

Multi tool use
Intervallum, in musica, est spatium inter tonos diversos. Aliquot intervalla "consonantia" appellata sunt, quae bene audiuntur; caetera "dissona" appellata quae male audiuntur. Quinque species intervallorum sunt: "maiora", "minora", "perfecta", "minita", atque "aucta".
Index
1 Species
2 Nomina intervallorum ab ut base
3 Tabula Intervallorum communum
4 Nexus interni
Species |
Intervalla divisa sunt in quinque species:
- Intervalla maiora sunt intervalla quae duos, quattuor, novem, aut undecim semitonos habet.
- Intervalla minora sunt intervalla quae unum, tres, octo, aut decem semitonos habet.
- Intervalla perfecta sunt intervalla quae qusinque aut septem semitonos habet.
- Intervalla diminuta sunt intervalla quae minora uno semitono de intervallo minore aut perfecto.
- Intervalla augmentata sunt intervalla quae plura uno semitono ab intervallo maiore aut perfecto.
Ordines intervallorum appellata sunt numeris. Intervalla quae perfecta sunt non maiora aut minora esse possunt; sicut quae maiora minoraque non perfecta. Intervalla maiora minoraque sunt: tonus, ditonum atque conversiones horum. Intervalla perfecta sunt: concentio (unisonus), diapente atque conversiones.
Nomina intervallorum ab ut base |
(Nomina intervallorum spectant gradum scalae attentum, idcirco mas sunt)
- ut ad re molle = secundus minor (semitonus)
- ut ad re = secundus (tonus)
- ut ad re acutum = secundus augmentatus (tonus superflua)
- ut ad mi molle = tertius minor (semiditonus)
- ut ad mi = tertius maior (ditonus)
- ut ad fa = diatessaron perfectus
- ut ad fa acutum = diatessaron augmentatus (tritonus, vulgo "Intervallum Diaboli")
- ut ad sol molle = diapente diminutus (semidiapente, vulgo "Intervallum Diaboli")
- ut ad sol = diapente perfectus
- ut ad sol acutum = diapente augmentatus/superflua
- ut ad la molle = sextus minor (hexachordum minus)
- ut ad la = sextus maior (hexachordum maius)
- ut ad si molle = septimus minor (heptachordum minus)
- ut ad si = septimus maior (heptachordum maius)
- ut ad ut' = diapason
Tabula Intervallorum communum |
Radix |
Tertius Maior |
Tertius Minor |
Diapente |
---|---|---|---|
Ut |
Mi |
Mi-molle |
Sol |
Re-molle |
Fa |
Fa-molle/Mi |
La-molle |
Re |
Fa-acutum |
Fa |
La |
Mi-molle |
Sol |
Sol-molle |
Si-molle |
Mi |
Sol-acutum |
Sol |
Si |
Fa |
La |
La-molle |
Do' |
Fa-acutum |
La-acutum |
La |
Ut'-acutum |
Sol |
Si |
Si-molle |
Re' |
La-molle |
Ut' |
Ut'-molle/Si |
Mi'-molle |
La |
Ut'-acutum |
Ut' |
Mi |
Si-molle |
Re' |
Re'-molle |
Fa' |
Si |
Re'-acutum |
Re' |
Fa'-acutum |
Nexus interni
- Acustica
- Harmonia
- Modus (musica)
- Subdominans
- Theoria musicae
- Tonus (musica)
x0THW,9LRPMEPRPN1dII7j4g QPeHbCpQ3rHQI I3rt 9JEDJ45tblyZfCC K31LFAM 69s1Yz25X9F